Öt év alatt másfélszeresére nőhet a szolgáltatók szolgáltatója
Tőzsdefórum, 2007. október 18.


A budapesti közüzemek részére végzett komplex számlázási- és ahhoz kapcsolódó díjbeszedési feladatok mellett egyre meghatározóbb nyomdai és követelésvásárlási tevékenységeket végző Díjbeszedő Csoport közelmúltban új tagokkal kiegészült menedzsmentje kidolgozta a társaság középtávú stratégiáját. A tizenöt éve munkavállalói és vezetői tulajdonban működő holding vezetése 2011-re 13 milliárd forintot meghaladó árbevételi szintet célzott meg, amit tevékenységének vidéki, illetve külföldi piacokra történő kiterjesztésével igyekszik elérni.

A Díjbeszedő ötéves stratégiája dinamikus árbevétel-növekedés mellett igyekszik a már jelenleg is több lábon álló stabil működést hosszú távon biztosítani. Ezt a célt szolgálja az a törekvése, hogy ügyfél- és szolgáltatásközpontú, innovatív működését fokozatosan az egész országra, sőt, a határokon túlra is kiterjessze.

A csoport fő tevékenysége a közüzemek részére végzett számlázási- és díjbeszedési, valamint az ehhez kapcsolódó követelésvásárlási szolgáltatás, amellyel kellően nagyszámú ügyféllel rendelkező társaságokat céloz meg. Az üzletág növekedésének egyik fő alapja a jelenlegi budapesti közüzemek számára nyújtott szolgáltatások vidéki nagyvárosokban történő bevezetése. A különböző közüzemi tevékenységek (vízszolgáltatás, szennyvízelvezetés, szemétszállítás, önkormányzati lakásbérlet, stb.) egymást átfedő ügyfélkörének végzett számlázási, díjbeszedési és ügyfélszolgálati feladatok egy kézben összpontosításával ugyanis a Díjbeszedő jelenlegi, évtizedes gyakorlati tapasztalatokra épülő megoldása jelentős költségmegtakarítást eredményezhet a szolgáltatást igénybe vevő közüzemek - és azok tulajdonosai - számára.

A díjbeszedési tevékenység másik, a következő években várhatóan fokozatosan teret nyerő szolgáltatása a Díjbeszedő saját fejlesztésű, szolgáltatóktól független elektronikus számlakezelési rendszere a Díjnet (www.dijnet.hu) lehet, amellyel a csoport új területen, a hazai elektronikus számlabemutatási piacon céloz meg vezető pozíciót. A nyomda üzletág a nagy volumenű, megszemélyesített küldemények területén már ma is a legnagyobb szereplőnek számít. A nyomdai szolgáltatások piacán érezhető jelentős verseny ellenére az üzletág öt év alatt kétszeresére kívánja bővíteni szolgáltatásainak mértékét. Ezt a célkitűzését a folyamatos organikus növekedés mellett olyan társaságok akvizíciójával kívánja elérni, amelyeknek technológiai háttere hatékonyan egészíti ki a Díjbeszedő csúcstechnológiát képviselő eszközparkját.

A Díjbeszedő csoport legdinamikusabban fejlődő üzletága, a nem közüzemekhez kapcsolódó követelésvásárlási és követeléskezelési üzletág a következő öt évben, folytatva a kis összegű, nagy darabszámú követelések vásárlását, a piac elsőszámú szereplőjévé kívánja kinőni magát. Szintén az elsősorban banki és távközlési szolgáltatók követeléseinek megvásárlását végző tevékenység lehet az első, amellyel a Díjbeszedő Holding a határokon kívül tervezi megjelenését.

A Díjbeszedő közel hatvan éve, 1949-ben alakult meg, ezzel az első magyarországi outsourcing cégnek tekinthető. Kovács Zoltán, a cégcsoport vezérigazgatója szerint ez a tény az egyik biztos alapja az ambiciózus stratégiai terveknek is: "A komplex díjbeszedési és követelésvásárlási tevékenység olyan összetett, jelentős piaci tapasztalatokat és komoly erőforrásokat igénybe vevő feladat, amire igazán hatékonyan csak kevés versenytársunk képes. Az alaptevékenységünkhöz jól illeszkedő üzletágaink folyamatos fejlesztésével pedig tovább erősítjük azt a képességünket, hogy partnereink - közüzemi szolgáltatók, pénzintézetek, telekom- és műsorszóró cégek - számára a díjbeszedést komplex módon kiegészítő szolgáltatásokat tudunk bizonyítottan magas színvonalon és költséghatékonyan nyújtani."