A Díjbeszedő minden adóst utolér...
MRI-Kossuth Rádió, 2007. november 27.


A cég minden esetben végigviszi a behajtást, sőt a piacon elsőként banki követelések esetén a bankközi adósnyilvántartó (KHR) rendszerbe is bejelenti a fizetési késedelembe esett ügyfelet.

Kedvezőtlen jelekkel szembesült a számlabemutatás kapcsán szeptember-októberben a fővárosi közműszolgáltatók fő partnere, a Díjbeszedő Holding Zrt. Kovács Zoltán vezérigazgató elmondta: nem érte meglepetésként a társaságot, hogy jelentősen nőtt a számlakiegyenlítéssel elmaradók száma, a kérdés igazából az, hogy tovább romlik-e a helyzet, esetleg egy idő után helyreáll a megszokott fizetési fegyelem.

Mivel a Díjbeszedő túlnyomórészt még aktív követelésként vásárolja meg partnereitől a lakossági számlatartozásokat, és a számlázáshoz közeli időpontban számol el az adott szolgáltatóval, így a fogyasztók fizetési hajlandósága kemény finanszírozási kérdés a cég számára.

A társaság a tavalyi 45 milliárd forintnyi élő követelés után idén 52-53 milliárd forintnyi követelést vesz meg partnereitől. Eltérően a piacon egyre szaporodó követelésbehajtó társaságok többségétől, amelyek általában néhány próbálkozás után felhagynak az ügyfél "kergetésével", a Díjbeszedő minden esetben végigviszi a behajtást, sőt a piacon elsőként banki követelések esetén a bankközi adósnyilvántartó (KHR) rendszerbe is bejelenti a fizetési késedelembe esett ügyfelet. Ez kezdetben költséges, de hosszú távon nagyobb fizetési fegyelmet biztosító módszer - állítja Kovács Zoltán.