Számlába csomagolt promóció
Napi Gazdaság 2008.
április 10.

Jelentős megtakarítást érhetnek el a közüzemi szolgáltatók és a pénzügyi intézmények, ha tranzakciós számláikat és promóciós kiadványaikat együtt, egyetlen lapon próbálják eljuttatni az ügyfélhez. Nemzetközi adatok szerint a dm-levelek 95 százaléka olvasatlanul a kukában landol, s ha megnézik is, az erre fordított idő eltörpül a számlalevél tartalmának átvizsgálására szán idő mellett- mondta Jelinek Gábor, a Díjbeszedő Holding Zrt.

vezérigazgató-helyettese. Ráadásul egy-egy számlát az ügyfelek 85 százaléka legalább kétszer a kezébe vesz - érdemes tehát inkább e felületen elhelyezni a marketingüzeneteket. A legmodernebb nyomdatechnika alkalmazásával ma már lehetőség nyílik arra, hogy akár egyedi ügyfélszegmenseknek eltérő tartalmú úgynevezett tranzpromóciós (tranzakciós+promóciós) kiadványok készüljenek, míg egy hagyományos számlalevélnél bizonyos pontok szövegből való kiemelése rendkívüli mértékben növelheti a hatékonyságot.

Egy brit távközlési cégnél pusztán az, hogy a fizetési felszólításokon a fontosabb adatokat piros színnel tüntették fel, 10 százalékkal csökkentette azok számát, akiknél újabb emlékeztető kiküldésére volt szükség.

Nagy László Nándor