164 másodpercet szánunk banki egyenlegünkre
Piac és Profit 2008 április 9. (18:17)

Az elmúlt év végén a Díjbeszedő Csoport a FOLD-R Zrt. többségi részvénycsomagjának megvásárlásával tovább erősítette pozícióját a nagy volumenű, megszemélyesített küldemények nyomdai piacán. Az éves szinten 110-120 millió darab megszemélyesített küldeményt (számlalevelek, banki egyenlegközlők, értesítők, direkt levelek, stb.) előállító társaság ezúttal a hazai gyakorlatban még kevésbé ismert színes tranzakciós nyomtatásban rejlő lehetőségeket mutatta be.

Egy átlagos háztartás havi szinten legalább 8-10 különböző számlalevelet, egyenlegközlőt és egyéb értesítő küldeményt kap különböző pénzintézetektől és szolgáltatóktól. Ezek a még szinte kivétel nélkül fekete-fehér kivitelben készülő nyomtatványok rengeteg, ma alig kihasznált lehetőséget hordoznak magukban.

Már egy kiemelő szín használata is sokat segíthet a releváns számlainformációkra való koncentrálásban. Gyakori probléma, hogy nehéz eligazodni a sokszor több tíz soros elszámolásokban. Ugyanakkor ez a technika nem csupán az ügyfél kényelmét szolgálhatja: tapasztalatok szerint például a megfelelő sorok kiemelése egy fizetési felszólításban 10 százalékkal csökkentette az újabb emlékeztetők számát, miközben jelentősen tehermentesítette az ügyfélszolgálatokat is.

Az igazi lehetőség azonban a személyre szóló marketing számára kínálkozik. A magas postai költségek miatt sok társaság alkalmazza azt a módszert, hogy havi számlalevelek mellé, ugyanabba a borítékba szóróanyagot is elhelyez. Ennek hatékonysága ugyan kétségtelenül nagyobb, mint a külön küldeményé - a promóciós küldemények jelentős része a postaládától már el sem jut az asztalig -, ám míg a számlalevélre / banki egyenlegközlőre átlagosan 164 másodpercet fordítunk, addig a promóciós anyagokra csupán 21 másodpercen keresztül figyel - az az ötszázaléknyi ügyfél, aki nem szabadul meg tőle azonnal, olvasatlanul.

A számlalevélen elhelyezett színes, vagy kiemelő színes reklám több fontos előnnyel bír: egyrészt azonnal magára vonja a figyelmet, másrészt a megszemélyesítés miatt lehetőség van arra, hogy a különböző szempontok szerint szegmentált ügyfelek különböző, célzott reklámokat kapjanak. Akár lakóhely, akár életkor, nem vagy éppen a számlaforgalom alapján meg lehet határozni, hogy az adott információt csak a valóban a célcsoportba tartozó személyek kapják meg, jelentősen növelve ezzel az elérés hatékonyságát.