Számlába csomagolt promóciók
www.napi.hu 2008. 04. 09. (11:36:52)


Költségmegtakarítás tranzpromócióval.

A közüzemi szolgáltatók és a pénzintézetek számára jelentős megtakarítást eredményezhet, ha tranzakciós számláikat és promóciós kiadványaikat együtt, egyetlen lapon próbálják eljuttatni az ügyfélhez. Jelinek Gábor, a Díjbeszedő Holding Zrt vezérigazgató-helyettese nemzetközi adatokat idézett, mely szerint egy DM-levéllel az átlagos ügyfél akkor is maximum 21 másodpercet foglalkozik, ha azt nem dobja egyből a kukába. Ezzel szemben egy tranzakciós küldemény (például számlakivonat) áttanulmányozására 164 másodpercet fordítanak a polgárok.

A legmodernebb nyomdatechnika alkalmazásával ma már lehetőség nyílik arra, hogy akár egyedi ügyfélszegmensek eltérő tartalmú ún. tranzpromóciós (tranzakció és promóció szavak összevonása) kiadványok készüljenek, míg egy hagyományos számlalevélnél a szövegből való bizonyos pontok kiemelése rendkívüli mértékben növelheti a hatékonyságot. Jelinek ezzel kapcsolatban egy brit távközlési cég példáját említette, ahol a fizetési felszólításokon a fontosabb adatok piros színnel történő feltüntetése után 10 százalékkal csökkent azon ügyfelek aránya, akiknél újabb emlékeztető kiküldése volt szükséges és jelentősen csökkent az ügyfélszolgálatok leterheltsége is. Az idei évben 9,5 milliárd forintos konszolidált árbevételt tervező Díjbeszedő Holding legújabb beruházásai révén már képes ilyen tranzpromó küldemények előállítására és megszemélyesítésére.