A Díjbeszedő Holding Zrt. készíti a Generali ügyfélleveleit is
Penzcentrum.hu, 2008. április 25.


Számla- és ügyfélleveleinek előállításával bízta meg a Generali-Providencia Biztosító a Díjbeszedő Holding Zrt-t. Ez a megállapodás jelentős állomása annak a folyamatnak, amelynek során a hazai szolgáltatók hatékonysági megfontolásokból külső vállalkozóra bízzák megszemélyesített küldeményeik előállítását.

Az általában lakossági szolgáltatást is végző megbízó dönthet úgy is, hogy nem a teljes folyamat, csupán az állandó elemeket tartalmazó - úgynevezett előnyomott papírok - gyártására ad megbízást a külső partnerének, a megszemélyesítést és a borítékolást továbbra is maga végzi. Ilyen megbízást nyert el a Díjbeszedőnek az Állami Nyomdával alkotott konzorciuma, amely két éven keresztül szállít az E.On IS számára úgynevezett előnyomott papírokat.

"A Generali által is választott, a teljes nyomtatási folyamatot érintő kiszervezés - elsősorban az eszközpark hatékonyabb kihasználása miatt - a tapasztalatok szerint általában a költségek legalább harmadának megtakarítását eredményezi." - utal a szolgáltató cégek körében egyre terjedő gyakorlat egyik fő okára Jelinek Gábor, a Díjbeszedő Holding Zrt. vezérigazgató-helyettese. "Fontos szempont persze a bizalom is, hiszen egy-egy szolgáltató gyakran több százezer ügyfele adatainak nyomtatását bízza ránk. A szigorú szabályoknak megfelelően az adatállomány feldolgozása elkülönített szervereken zajlik. Harmadik tényező az alacsony hibaszázalék, ami a korszerű technológiának köszönhetően gyakorlatilag nem mérhető."

A kiszervezés során az ügyfél ráadásul olyan új technológiákat is igénybe vehet, amelyek Magyarországon eddig még nem terjedtek el. Ilyen a számlalevelekben is alkalmazható kiemelő szín, ami akár célzott marketingüzenetek elhelyezésének is kiváló eszköze lehet.

Évente mintegy 600 millió megszemélyesített küldemény készül Magyarországon, ezek legalább 70-80 százaléka szolgáltatói, pénzintézeti számlákhoz kapcsolódó nyomtatvány, amelyeket pénzintézetek, közüzemek, távközlési és műsorszolgáltató cégek, illetve alapítványok küldenek ügyfeleiknek. Emellett fontos, de volumenben kisebb részt képviselő szereplők ezen a területen a direkt marketing cégek is.

A Díjbeszedő közel hatvan éve végez mérőleolvasási, számlázási és számlabemutatási tevékenységet. A 90-es évek elején először csak a saját tevékenységéhez szükséges megszemélyesített küldeményeket állította elő, mára már jelentős fejlesztések nyomán kialakult kapacitásának 96%-át külső partnerek felé értékesíti, és a megszemélyesített küldemények piacán 30 százalékos részesedésével biztos piacvezetői pozícióval rendelkezik.