Díjnet: kétmilliós tagság a hálón
Népszava, 2009. április 16.


Újabb nagy regionális szolgáltatótársaság csatlakozott márciustól a Díjnethez. Számos nagy fővárosi közműtársaság, illetve a UPC ügyfelei után az Elmű és az ÉMÁSZ szolgáltatási területén közel kétmillió háztartásnak is lehetősége nyílt számlái kezelésére a Díjbeszedő Holding elektronikus számlabemutatási és -fizetési rendszerén keresztül. Egy, a Díjbeszedő által a közelmúltban elvégzett felmérés szerint a lakosság akkor hajlandó tömegesen átállni az internetes számlaügyintézésre, ha a közüzemektől rendszeresen megkapott számlák egyetlen weboldalon lesznek elérhetők, nem pedig különböző on-line felületeken más-más regisztrációs kódok segítségével. A két társaság csatlakozása ezért is lehet egy újabb jelentős mérföldkő a Díjnet történetében, mert így immár közel egymillió háztartás tud havi számlái közül legalább hármat a Díjnet felületén megnézni és kifizetni. A budapesti háztartások esetén ez akár havi hat-hét számla online intézését teszi lehetővé.

Kovács Zoltán, a Díjbeszedő Holding Zrt. vezérigazgatója szerint "a Díjneten elérhető számlakibocsátók száma és a szolgáltatások szintje elérte a kritikus tömeget, ennek hatására pedig jelentősen növekedő ügyfélszám várható. Az elektronikus számlafizetés tömegessé válásához továbbra is fontosnak tartjuk, hogy a milliós nagyságrendű ügyfélkörrel rendelkező szolgáltatók és bankok maguk is ösztönözzék ügyfeleiket erre az egyszerűbb, kényelmesebb és környezetkímélő ügyintézési lehetőségre". A Díjnet rendszere Budapesten immár szinte teljesen lefedi a közműszolgáltatókat: az Elmű mellett a Fővárosi Vízművek Zrt., a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt., a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. és a Fővárosi Kéményseprőipari Kft. már korábban is biztosította a korszerű számlabemutatásnak és kiegyenlítésnek ezt a módját csakúgy, mint a Fővárosi Gázművek Zrt., igaz, ez utóbbi egyelőre csak a gázátalányt fizető ügyfelei számára. Az elektronikus számlabemutatás és -fizetés az érintett szereplők mindegyikének előnyöket biztosít. Az ügyfelek számára kényelmes, bárhonnan elérhető és ingyenes ügyintézés lehetőségét kínálja az interneten keresztül. A szolgáltatók számára a számlanyomtatás és a fizetés költségeinek csökkenéséből származó megtakarítás mellett a közvetlenebb ügyfélkapcsolat lehetősége számíthat vonzó szempontnak.

ZSB