Díjbeszedés

Kinek ajánljuk szolgáltatásunkat

Elsősorban olyan, nagyszámú lakossági ügyfélkörrel rendelkező vállalkozások (közüzemek, bankok, telekommunikációs cégek, önkormányzatok stb.) részére ajánljuk szolgáltatásunkat, melyek a számlázási, díjbeszedési, mérőleolvasási, ügyfélszolgálati feladatok elvégzéséhez szükséges jelentős beruházási és működési költségráfordítást igénylő infrastruktúrát nem kívánják kialakítani, illetve működtetni. Fenti feladatok megvalósítása költséghatékonyabb, ha az egyes társaságok azt nem egyénileg oldják meg, hanem egy erre a feladatra specializálódott vállalatra bízzák.

Vidéki önkormányzati vállalatok

részére ajánljuk összevont díjbeszedési szolgáltatásunkat. Ennek lényege, hogy a hasonló ügyfélkör részére nyújtott különböző szolgáltatások (pl.: vízszolgáltatás, szennyvízelvezetés, szemétszállítás, önkormányzati lakások bérbeadása) számlázási, díjbeszedési és ügyfélszolgálati feladatait egy kézben összpontosítjuk. Az összevont díjbeszedés előnyös az önkormányzatok számára, hiszen hatékonyabb erőforrás-felhasználást, jobb költségoptimalizálást tesz lehetővé, illetve társaságunk közreműködésével nőhet a beszedési hatékonyság, valamint csökken az önkormányzat által vállalt kockázat. Ez a forma az ügyfelek számára is előnyösebb: az egykapus ügyfélszolgálat révén egyszerűsödik az ügyintézés, könnyebben kezelhetőek a befizetések.

A Díjbeszedő Holding Zrt. közel 60 éves tapasztalattal rendelkezik a számlázás, díjbeszedés, mérőleolvasás és az ezekhez kapcsolódó ügyfélszolgálat területén; ez idő alatt a kor követelményeinek megfelelve mindig képes volt megújulni, előrébb lépni. Komoly szakmai ismeretei mellett az ISO 9001 és az ISO IEC 27001 szabvány szerinti integrált információbiztonsági és minőségirányítási rendszer is garanciát jelent a színvonalas, az üzleti partnerek igényeit maximálisan kielégítő munkavégzésre.

Partnereink:

  • számlázási feladatait a Díjbeszedő Holding Zrt.-hez kihelyező budapesti közüzemi szolgáltató társaságok
  • budapesti önkormányzatok
  • egyéb szolgáltató társaságok
  • társasházi közösségek

Mit ajánlunk

A megbízóink által átadott számlaadatok és számlaformátum, valamint a jogszabályi rendelkezések alapján előállítjuk, majd az ügyfelek részére bemutatjuk a papíralapú vagy elektronikus számlákat.

A számlák ellenértékének kiegyenlítésére - jelenleg - a díjbeszedőinknél készpénzfizetés, ügyfélszolgálatainkon készpénzes és bankkártyás fizetés, készpénzátutalási megbízás (csekk), egyedi banki utalás, illetve az OTP Bank automatáin keresztül történő fizetés, valamint a csoportos banki beszedés lehetőségét biztosítjuk. Az elektronikus számlabemutatást választó ügyfeleink részére további fizetési lehetőségeket biztosítunk, ezek a közvetlen interneten keresztüli bankkártyás-, az internetbanki-, valamint a mobiltelefonos fizetés; a szolgáltatások körén folyamatosan bővíteni kívánunk.

Mérőleolvasást a megbízó rendelkezésének megfelelő ütemezésben végzünk, és a leolvasási adatokat leolvasási ciklusonként elektronikus formában, szükség esetén titkosított csatornán keresztül juttatjuk el partnereinkhez, illetve közvetlenül számlázzuk le azokat.


Outsourcing rendszerben vállaljuk ügyfélszolgálati feladatok ellátását is, melyet jól képzett ügyfélszolgálati munkatársaink, valamint bizonyos esetekben az ügyfeleket felkereső díjbeszedők, illetve helyszíni ellenőrök segítségével valósítunk meg.

Társaságunk jelenleg mintegy 20 szolgáltató megbízásából végez számlázási, mérőleolvasási, díjbeszedési, illetve ügyfélszolgálati tevékenységet. Ügyfeleink száma több mint 750 ezer, akiknek havonta átlagosan 1,25 millió számlát állítunk elő; szintén havonta hozzávetőlegesen 450 ezer mellék- és 17 ezer fővízmérőt olvasunk le. A társaságunk által számlázott és beszedett díj értéke 2009-ben elérte a 70 milliárd forintot.

Hogyan dolgozunk

Célunk, hogy munkánkat a jogszabályi követelményeknek és üzleti partnereink elvárásainak megfelelően végezzük.

Tevékenységünk a saját fejlesztésű, Oracle adatbázison alapuló DKONTO számlázási, díjbeszedési és ügyfélszolgálati rendszerre, valamint a szintén Oracle környezetben futó, a mérőleolvasást, a leolvasás ütemezését, adminisztrációját és a kapcsolódó adatfeldolgozást automatizáló LEOKON alkalmazásra épül, melyeket saját gépparkunkon üzemeltetünk. Számítógépes hálózatunk több csúcsminőségű szerverből és kb. félezer személyi számítógépből áll.

Nagy hangsúlyt fektetünk az adatok magas szintű rendelkezésre állására, sérthetetlenségére, illetve arra, hogy azokhoz kizárólag az arra jogosult személyeknek legyen hozzáférésük. Ezt tűzfal, háromszintű (operációs, adatbázis, alkalmazás) jogosultsági rendszer, különböző mentési eljárások, megbízható - szükség esetén titkosított - adatcsatornák, hálózatfelügyelet és különböző fizikai védelemi mechanizmusok segítségével valósítjuk meg. A magas szintű információbiztonság érdekében vezettük be az ISO IEC 27001 rendszert is. A kitűnő hardver- és szoftverinfrastruktúra működtetését jól képzett szakemberek végzik.

A díjbeszedési, mérőleolvasási, ügyfélszolgálati feladatokat a főváros frekventált pontjain található hét kirendeltségünkön, illetve központi mérőleolvasó csoportunkban, mintegy 230 leolvasást is végző díjbeszedő, 85 ügyfélszolgálati, 35 back office és további 20 kizárólag leolvasást végző munkatárs végzi. Az előbbiekben felsorolt kollégák munkáját mintegy 25 fő helyszíni ellenőr segíti. Kollégáink szakmai és ügyfélkezelési ismereteit különböző külső, illetve belső tanfolyamokon, oktatásokon folyamatosan bővítjük, tökéletesítjük.



IT Outsourcing Igazgatóság

Kinek ajánljuk szolgáltatásunkat

Elsősorban olyan, nagyszámú lakossági ügyfélkörrel rendelkező vállalkozások (közüzemek, bankok, telekommunikációs cégek, önkormányzatok stb.) részére ajánljuk szolgáltatásunkat, melyek nagy tömegű SMS küldési, adatfeldolgozási, archiválási feladatok elvégzéséhez szükséges jelentős beruházási és működési költségráfordítást igénylő infrastruktúrát nem kívánják kialakítani, illetve működtetni. Fenti feladatok megvalósítása költséghatékonyabb, ha az egyes társaságok azt nem egyénileg oldják meg, hanem egy erre a feladatra specializálódott vállalatra bízzák.

A Díjbeszedő Holding Zrt. által kifejlesztett mobil fizetési megoldás egy olyan standardizált technológia, amely lehetővé teszi a felhasználónak, hogy amennyiben rendelkezik bármely magyarországi kereskedelmi bankban vezetett számlájához kapcsolódó bankkártyával, akkor mobiltelefonja segítségével azonnali fizetést kezdeményezhessen és hajtson végre. Az alkalmazás és az azt kiszolgáló háttérrendszer logikus, egyszerű, de biztonságos felépítése lehetővé teszi a könnyű integrációt a számlavezető bankok kártyarendszeréhez, illetve a szolgáltatók kapcsolódása is könnyen megoldható. A szolgáltató lehet minden olyan kis-, közép-, vagy akár nagyvállalat, akik szeretnének ügyfeleiknek egy egyszerűen végrehajtható, de biztonságos fizetés megoldást kínálni.

A Díjbeszedő Holding Zrt. komoly tapasztalattal rendelkezik a bankkártya technológia, mobilfizetés, mobilbank rendszerek kifejlesztésében és üzemeltetésében. Társaságunk úttörő szerepet vállalt ezek kifejlesztésében és bevezetésében a hazai és külföldi piacon. Komoly szakmai ismereteink mellett az ISO 9001 és az ISO IEC 27001 szabvány szerinti integrált információbiztonsági és minőségirányítási rendszer is garanciát jelent a színvonalas, az üzleti partnerek igényeit maximálisan kielégítő munkavégzésre.

Partnereink:

  • pénzintézetek, nagyvállalatok
  • felsőoktatási intézmények
  • egyéb szolgáltató társaságok

Mit ajánlunk

Bankkártya technológia
A Díjbeszedő Holding Zrt. által nyújtott bankkártya management az egyetlen olyan szolgáltatás, amely a bakkártyákkal kapcsolatos szolgáltatások teljes tárházát kínálja. A szolgáltatást a Postilion rendszerrel valósítja meg, mely rendszer a világpiacon vezető szerepet betöltő és az egyik legszélesebb körben elterjedt open-platform alkalmazás, amely nagyfokú megbízhatóságot és tranzakció feldolgozási biztonságot nyújt. Ez a kártyamenedzsment rendszer megfelel a legkomolyabb kereskedői elvárásoknak is. A Postilion lehetőséget biztosít a határokon átnyúló tranzakció kezelésre, mint a különböző pénznemekben érkező tranzakciók fogadására, mind pedig ezek különböző irányba történő továbbküldésére.

Mobil fizetés
A Díjbeszedő Holding Zrt. mobilfizetési megoldása egy újfajta, innovatív fizetési megoldás, amely lehetővé teszi, hogy a nap 24 órájában fizethessen mobiltelefonja segítségével. A szolgáltatás bank illetve mobilszolgáltató független, a kommunikációt a mobileszköz GPRS kommunikációját használva rendkívül költséghatékonyan, a felhasználó élményt és az egyszerűséget szem előtt tartva valósítja meg! Minden üzenet titkosított csatornát használ és minden tranzakciót a felhasználó által meghatározott kóddal kell megerősíteni.

MobilBank szolgáltatás
A kereskedelmi bankok ügyfeleinek tájékoztatását valósítja meg mobil telefon használatával. Információkat küld SMS formájában az ügyfél aktuális egyenlegéről, számlamozgásairól, kártyahasználatról és lehetőséget biztosít a számla egyenleg, ill. kártyalimitek lekérdezésére. Lehetőséget ad a banknak direkt információk küldésére is. Ezen kívül felhasználó kezelő, szerződés karbantartó valamint a Kiküldött SMS-ek lekérdezésére használható modulokkal is rendelkezik. Társaságunk a mobilbank rendszer kifejlesztése és bevezetése mellett vállalja saját telephelyén a rendszer üzemeltetését is, magas rendelkezésre állási és biztonsági színvonalon.

Elektronikus adatfeldolgozás, archiválás
A Díjbeszedő Holding Zrt. segítséget nyújt ügyfeleinek elektronikus vagy papír alapú dokumentumai kezelésében és az ezzel kapcsolatos egyéb tevékenységekben, legyen szó akár szkennelésről, iktatásról, archiválásról, digitális aláírásról. Az archiválás után a tárolt dokumentumok egy jogosultság kezeléssel rendelkező WEB-kliens használatával gyorsan és egyszerűen megjeleníthetők, módosíthatók vagy akár nyomtathatók. A Díjbeszedő Holding Zrt. által kínált szolgáltatások része a papír alapú dokumentumok fizikai tárolása és nagy tömegű szkennelése is.

Üzemeltetés
A szolgáltató cégek fő tevékenységeihez szükséges infrastruktúra üzemeltetése és karbantartása felesleges és nem is gazdaságos számukra. A külső és belső informatikai hálózatok zökkenőmentes üzemben tartása, beszerzése, bővítése, nyilvántartása, az eszköz- és adatbiztonság megfelelő biztosítása, valamint az archiválás 100%-os rendelkezésre állást igényelnek. Ez azt jelenti, hogy az év 365 napján folyamatosan 24 órában megfelelően működik a rendszer úgy, hogy partnerek az esetleges leállásokat, vagy teljesítménycsökkenéseket nem érzékelik.

Hogyan dolgozunk

Célunk, hogy munkánkat a jogszabályi követelményeknek és üzleti partnereink elvárásainak megfelelően végezzük. Ennek eléréséhez a legkorszerűbb infrastruktúra áll rendelkezésünkre.

Nagy hangsúlyt fektetünk az adatok magas szintű rendelkezésre állására, sérthetetlenségére, illetve arra, hogy azokhoz kizárólag az arra jogosult személyeknek legyen hozzáférésük. Ezt tűzfal, háromszintű (operációs, adatbázis, alkalmazás) jogosultsági rendszer, különböző mentési eljárások, megbízható - szükség esetén titkosított - adatcsatornák, hálózatfelügyelet és különböző fizikai védelemi mechanizmusok segítségével valósítjuk meg. A magas szintű információbiztonság érdekében vezettük be az ISO IEC 27001 rendszert is. A kitűnő hardver- és szoftverinfrastruktúra működtetését jól képzett szakemberek végzik.